سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی گفت:‌ دیدگاه عده‌ای لاییک در جامعه دین‌مدار ما که می‌گویند نباید به خاطر یک کشور دیگر منافع ملی خود را به چالش و خطر انداخت، دیدگاهی متحجرانه است.

آیت‌الله علم الهدی: منافع مسلمانان در گرو مقابله با صهیونیسم است

امام جمعه مشهد گفت: منافع مسلمانان در گروه مقابله و حذف صهیونیسم و عزت و اقتدار اسلام است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه نورباران رضوی در جمع هزاران نفر از راهپیمایان روز قدس افزود: دیدگاه عده‌ای لاییک در جامعه دین‌مدار ما که می‌گویند نباید به خاطر یک کشور دیگر منافع ملی خود را به چالش و خطر انداخت، دیدگاهی متحجرانه است.

وی با بیان اینکه "عده‌ای هم عوامانه عنوان می‌کنند ما خود کم مشکل نداریم و در دنیا چه کسی به فکر ماست" اظهار داشت: اینان کسانی هستند که دین‌شان، اسلام و علی دوستی‌اشان مربوط به ۵۰۰سال قبل است و عملا با ولایت اهل بیت سرو کار ندارند.

وی گفت: این در حالی است که امام خمینی رحمة الله علیه که نایب امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف بود روز قدس را روز اسلام، حکومت اسلامی‌ و روز حیات اسلام نامیده زیرا بیت‌المقدس قبل از کعبه پایگاه دعوت به توحید بود و اکثریت ۱۲۴هزار پیامبر در آنجا حضور یافتند.

وی با بیان اینکه قوم بنی اسرائیل زمانی که حضرت موسی علیه‌السلام آنها را از دست فرعون نجات داد و از مصر بیرون برد در مسیر فلسطین که در آنجا کافری حکمروا بود، حاضر نشدند این سرزمین مقدس را از کفر نجات دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: همین سرپیچی از آزادی بیت‌المقدس موجب شد تا این قوم۴۰سال در سرزمینی سرگردان و گرفتار عذاب شوند.

وی همچنین به زمانی اشاره کرد که یکی از فراعنه با نام بخت‌النصر بر آن سرزمین حاکم بود و مومنان از نجات فلسطین کوتاهی نمودند تا گرفتار آتشی شدند که تمامی‌ آن منطقه را گرفت و دامنه ظلم و ستم او به اطراف هم توسعه یافت.

خطیب جمعه مشهد همچنین گفت: طبق روایات کسانی که ادعای ایمان دارند بارها در تاریخ هم آمده که اگر در نجات این سرزمین مقدس نکوشند عذاب می‌شوند.

وی افزود: امروز همه استکبار، کفر و نیز جنگ‌آوری‌ها در یک صهیونیسم خلاصه شده و این نطفه پایه و بنیان همه جنایات دنیا و ریشه همه فتنه‌ها و توطئه‌های علیه مظلومان است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز دنیا اسیر صهیونیسم است و آمریکا بیش از همه گرفتار آن شده است.

وی گفت: امروز ما مسلمانان به یک حکومت و قدرت اسلامی‌ دست یافته‌ایم و نباید اجازه دهیم اسرائیل این ماده منفجره‌ای که صهیونیسم در دل اسلام ایجاد کرده منفجر شود.

خطیب جمعه مشهد افزود: بر این اساس منافع ما در شکم و شهوت نیست که در اقتدار اسلام و آزادی بیت‌المقدس است.

وی با تاکید بر تداوم هر چه باشکوه‌تر روزقدس افزود: همین مرگ براسرائیل ۲۷سال گذشته بود که موجب شد که مردم فلسطین با دست خالی و سنگ در مقابل آن همه جنگ افزارهای اسرائیل گامی‌به جلو روند و غزه را آزاد نمایند.

وی همچنین اقدامات برخی از دولتمردان کشورهای اسلامی‌ را در عادی‌سازی روابط شان با اسرائیل نوعی بی‌غیرتی خواند و گفت: چرا در کشورهایی که مردم سال‌ها در برابر هر گونه استبداد و کفر ایستادند و خون دادند امروز سران آنها با اسرائیل که نماد مجسم کفر و ظلم است سر فرود آورند.

وی گفت: حتی برخی از آنها مخفیانه این کار را می‌کنند حال آنکه اگر این کار درست است چرا مخفیانه و اگر زشت و ناپسند است چرا انجام می‌دهند.




موضوع مطلب :


  ضربه به منافع اسرائیل موجب سرافرازی اسلام است

مسؤولان محترم کشور ایران و مردم ما و ملت‌های اسلامی از مبارزه با این شجره خبیثه [رژیم صهیونیستی] و ریشه‌کن کردن آن دست نخواهند کشید و به یاری خداوند، از قطرات پراکنده پیروان اسلام و توان معنوی امت محمد «صلی الله علیه و آله وسلم» و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب‌الله در سراسر جهان، اسرائیل را از گذشته جنایت بار خود پشیمان و سرزمین‌های غصب شده مسلمانان را ازچنگال آنان خارج کرد.

من همان‌گونه که بارها و در سال‌های گذشته قبل و بعد از انقلاب هشدار داده‌ام؛ مجدداً خطر فراگیری غده چرکین و سرطانی صهیونیزم را در کالبد کشورهای اسلامی گوشزد می‌کنم و حمایت بی‌دریغ خود و ملت و دولت و مسؤولان ایران را از تمامی مبارزات اسلامی ملت‌ها و جوانان غیور و مسلمان در راه آزادی قدس اعلام می‌نمایم و از جوانان عزیز لبنان که موجب سرافرازی امت اسلام و خواری و ذلت جهانخواران گردیده‌اند تشکر می‌کنم و برای موفقیت همه عزیزانی که در داخل سرزمینهای اشغالی و یا در کنار این کشور غصب شده با تکیه به سلاح ایمان و جهاد به اسرائیل و منافع آن ضربه می‌زنند دعا می کنم و اطمینان می‌دهم که ملت ایران شما را تنها نخواهد گذاشت.

به خدا توکل کنید و از قدرت معنوی مسلمانان بهره بجویید و با سلاح تقوا و جهاد و صبر و مقاومت، بر دشمنان حمله ببرید که «ان تنصرواالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

 

فریاد برائت- ذی حجه 1407- صفحات 16و 17




موضوع مطلب :


دیگر پرچم آمریکا و اسرائیل تنها در ایران به آتش کشیده نمی‌شود بلکه در خاک خود آمریکا و انگلیس هم پرچم استکبار را به آتش می‌کشند و امروز فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل تنها از گلوی مسلمانان بیرون نمی‌آید بلکه آزادگان جهان در اروپا و ایالت‌های خود آمریکا هم آن را تکرار می‌کنند

آنان را در هر کجا یافتید، بکشید

«آنان را در هر کجا یافتید، بکشید و از آنجا که شما را رانده اند، اخراجشان کنید.»

قرآن کریم- سوره مبارکه بقره- آیه191

شاید آن روز که امام خمینی رحمة‌الله علیه قلم بر روی کاغذ گذاشت و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام «روز قدس» اسم‌گذاری کرد، نه تنها سران سلطه و رژیم صهیونیستی، که خود مسلمانان هم تصور نمی‌کردند تاریخ فلسطین در سال‌های آینده چه تحولات مهمی را پشت سر خواهد گذاشت؛ تحولاتی که تا همین امروز هم ادامه داشته و قطعا فردای نه خیلی دور آن، روشن‌تر از قبل رقم خواهد خورد.

«روز قدس» روح امید به آینده را در کالبد نیمه جان مردم فلسطین دمید، آنها را بیدار کرد، تکان داد، به قیام واداشت و سلسله خیزش‌های «انتفاضه» را موجب شد، به گونه‌ای که در هر مرحله با مشاهده نتایج موثر آن، خیزش‌های بعدی پربارتر و عمیق‌تر روی داده است.

اگر تا پیش از آن، گروه‌های مارکسیستی با شعارهای خود، صحنه‌گردان جنبش فلسطین قلمداد می‌شدند، با به میدان آمدن امام خمینی رحمة الله علیه و جمهوری اسلامی و مردم انقلابی ایران، این حربه دروغین از آنان گرفته شد و جالب اینکه دیگر نه گروه‌های چپ از فلسطین حمایتی کردند و نه فلسطینی‌ها دیگر روی خوش به آنها نشان دادند و بدین ترتیب، به تدریج سازمان‌های اسلامی حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین به سازماندهی نیروهای مقاومت پرداختند و خواب راحت را از چشمان صهیونیست‌ها ربودند.

این واقعیتی نبود که غربی‌ها بتوانند آن را انکار کنند، حتی شیمون پرز نخست وزیر اسبق و وزیر امور خارجه سابق رژیم اشغال‌گر قدس نیز به این موضوع اشاره کرده است. او در کتاب «خاورمیانه جدید» خود با اعتراف به اینکه تأثیر انقلاب اسلامی ایران در میان ملت‌های مسلمان غیرقابل انکار است، هشدار داده است که: «یک خط مشترک که منطقه خاورمیانه و منافع قدرت‌های بزرگ را در این منطقه تهدید می‌کند، رشد اسلام‌گرایی و آرزوی ملت‌های مسلمان منطقه برای تشکیل حکومتی بر پایه باورهای دینی و اسلامی است.»

نکته جالب در این اعتراف، اشاره به رشد اسلام‌گرایی و درخواست تشکیل حکومت اسلامی در میان «ملت‌های مسلمان» است نه «دولت‌ها». چرا که صهیونیست‌ها خود از روابط پنهان و آشکار سران کشورهای اسلامی با خودشان آگاهند، اما این روابط موجب نشده است که آنها از آینده خود بیم‌ناک نباشند و احساس خطر نکنند.

نکته دیگر اینکه، اعلام روز قدس توسط امام خمینی، مسیر سازشکاری در میان همین سران کشورهای اسلامی را به طور محسوسی به تاخیر انداخت. در صورتی که روز قدسی وجود نداشت قطعا تاکنون، سفارتخانه‌های اسرائیل در اکثر کشورهای عربی و اسلامی تاسیس و روابط کامل سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی برقرار و لوله‌های انتقال نفت و ذخایر امت اسلامی به اراضی اشغالی کشیده شده بود، این از جمله خدمات بزرگ امام امت و انقلاب اسلامی به فلسطین بوده و هست که سران کشورهای اسلامی خلع سلاح شدند و باز هم از بیم ملت‌های خود به شعارهای حمایت از فلسطین تا حدودی ادامه دادند و کوشیدند تا روابط خود را با اسرائیل حتی‌المقدور پنهان نگاه دارند و بدین ترتیب قباحت این سازشکاری هنوز به طور کامل ریخته نشده است.

خیزش مقدس و انتفاضه مردم در داخل اراضی اشغالی از سویی و حمایت و همراهی سراسری مسلمانان و حتی آزادگان جهان از آرمان‌های فلسطین در این سال‌ها، موجب شده است که اسرائیل که زمانی شعار «سرزمین موعود؛ از نیل تا فرات» سر می‌داد و برای آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده بود، روز به روز از موضع قبلی خود بیشتر عقب‌نشینی کند و شکست جدیدتری را بپذیرد تا به تدریج خود را در پشت دیوار حائل محصور کند. اسرائیل که دیروز از جنوب لبنان با آن خفت و خواری خارج شد، امروز مجبور است از نوار غزه خارج شود و اینها همه از برکت همان پیام چند خطی مرد بزرگ دنیای معاصر است که فلسطین را به «الله اکبر» و به مقاومت بازگرداند و موجب شد یاران محمد صلی‌الله علیه و آله در سراسر جهان فریاد اعتراض بر سر آمریکا و اسرائیل بکشند.

امروز مهم نیست که پرویز مشرف و امیر قطر و معمر قذافی و کسانی از کویت و تونس و ترکیه و اردن و مغرب و امارات، پنهانی با شیطان دست می‌دهند؛ مهم اینجاست که ملت‌های مسلمان از جمله کشورهای یادشده علیه آمریکا و اسرائیل به خروش آمده‌اند، مهم آن است که دیگر پرچم آمریکا و اسرائیل تنها در ایران به آتش کشیده نمی‌شود بلکه در خاک خود آمریکا و انگلیس هم پرچم استکبار را به آتش می‌کشند و امروز فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل تنها از گلوی مسلمانان بیرون نمی‌آید بلکه آزادگان جهان در اروپا و ایالت‌های خود آمریکا هم آن را تکرار می‌کنند.

دیگر این واقعیت نیازی به اثبات ندارد که در هیچ مقطعی از تاریخ معاصر، امپریالیسم و صهیونیسم تا به این حد در نزد عموم ساکنان کره خاک منفور نبوده است و این یعنی این که آنان تا مرگ و اضمحلال کامل فاصله چندانی ندارند و هر چقدر هم که خود را قدرتمند و قلدر نشان دهند، همین که دل‌های جهانیان مملو از کینه و انزجار از آنهاست، باید مرده قلمداد شوند.

این البته در خارج از مرزهای فلسطین، نیاز به استمرار حضور در صحنه‌های همراهی مردم جهان با فلسطین و در داخل مرزها نیاز به استقامت، مقاومت و استمرار خط سرخ جهاد و شهادت و امید به آینده و تغییر اوضاع دارد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار چندی پیش آقای «رمضان عبدالله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ایشان ضمن اشاره به پیروزی‌های مردم فلسطین بر صهیونیست‌ها و فرار اشغال‌گران از غزه، با تاکید بر ادامه و تقویت راهبرد «مقاومت» و «جهاد»، فرمودند: «این موفقیت در مناطق دیگر سرزمین‌های اشغالی نیز امکان پذیر است و باید با تکیه بر ملت فلسطین و جوان‌های شجاع فلسطینی و با همکاری گروه‌های جهادی، مسیر «مقاومت» ادامه یابد.»

این دمیدن همان روح امیدی است که مردم کشورهای اتحاد جماهیر شوروی را پس از 70 سال از سلطه کمونیسم و برخی را پس از 100 سال از سلطه روسیه تزاری، امروز به استقلال رسانده است و فلسطین قطعا باید با این همراهی‌های مردمی و مقاومت‌های داخلی، خیلی بیش از آنها به هلاکت همیشگی صهیونیست‌ها امیدوار باشد، به خصوص که خود، آسیب‌پذیری اشغال‌گران را به عیان دیده و شیرینی آسیب‌زدن به آنها را چشیده است.

فردا، یاران محمد صلی‌الله علیه و آله، موسی علیه‌السلام و عیسی علیه‌السلام، فرزندان امام خمینی و شیخ احمد یاسین و همراهان مجاهد شهید دکتر فتحی شقاقی- که همین روزها دهمین سالگرد شهادت مظلومانه اوست- در داخل فلسطین، وعده الهی قرآن را ندا خواهند داد که حق آمدنی و باطل قطعا رفتنی است و در ایران و خارج از مرزهای فلسطین، مردم مسلمان با حضور در خیابانها مرگ بر آمریکا و اسرائیل را فریاد خواهند کرد، همان‌گونه که به قول رهبر کبیر انقلاب، با شعار «مرگ بر شوروی»، او را به موزه تاریخ فرستادند.




موضوع مطلب :


دوشنبه 84 آبان 23 :: 2:21 صبح ::  نویسنده : Free Pen !

اسراییلیان به حاکمیت چند روزه خویش بر فلسطین و این حرم مقدس غره نشوند؛ بیت‌المقدس روزهای سختی را در پیش خواهد داشت و از پس آن به آرامشی طولانی دست خواهد یافت. تقدیر تاریخ در جنگی که میان مسلمانان با اشغال‌گران کنونی فلسطین روی خواهد داد معنا خواهد شد. بیت‌المقدس معراج پیامبر اسلام و پاره قلب ماست. چگونه می‌توانیم که آن را به دشمن واگذاریم و چشم از غیرت دینی خویش بپوشانیم؟ بیت‌المقدس! آماده باش، سپاه محمد خواهد آمد!

بیت‌المقدس! آماده باش، سپاه محمد خواهد آمد

مسجد «قبه الصخره» گوهر تابناکی است که بر پیشانی شهر بیت‌المقدس می‌درخشد. این مسجد یک معجزه معماری است که بنای آن در سال 691 هجری قمری در زمان عبدالملک بن مروان، خلیفه اموی، به پایان رسیده است. صلیبیان که بیت‌المقدس را فتح کردند، مسجد قبه‌الصخره به کلیسا مبدل گشت و بار دیگر در سال 1164 که صلاح‌الدین‌ایوبی صلیبیان را شکست داد، حرمت و قداست مسجد را به آن باز گرداند.

مسجد قبه‌الصخره فقط یک مکان جغرافیایی نیست و همه‌چیز آن حتی در هویت تاریخی‌اش نیز خلاصه نمی‌شود؛ نشانه‌ای است از عالم قدس، رازی است که با جان و دل مسلمانان و اعماق روح آنان پیوند دارد. تاریخ حقیقی عالم تاریخ پیامبران است و هرچه پیش آید نسبت میان مردمان و این تاریخ بریده نخواهد شد. دین و دین‌داری اصلی‌ترین مساله انسان است و به همین لحاظ انسان نمی‌تواند که اشیا و امکنه و وقایه تاریخ را بدون توجه به این مساله معنا کند. انسان خود را فقط چون موجودی صاحب مختصات جغرافیایی و یا هویت تاریخی نمی‌بیند؛ او روح و موجودیت خویش را همواره در نسبت با دین معنا می‌کند. عادات و آداب و آیین‌های تاریخی انسان نیز از همین جا منشا می‌گیرند و بنابراین، هرگز نمی‌توان هیچ مکان، زمان و یا شیئی را مجرد از موجودیت فرهنگی آن بررسی کرد. وقتی در دهم می 1982، الن گودمن، سرباز اسراییلی آمریکایی‌الاصل، 180 گلوله به چهار سوی این مسجد شلیک می‌کند و حاج محمد یمانی، نگهبان آن را به قتل می‌رساند، این واقعه را نمی‌توان فارغ از معتقدات دینی بررسی کرد.

ما مسلمانان اشغال بیت‌المقدس را همچون جراحتی در قلب خویش می‌یابیم که جز با فتح آن و بازگشت دیگر باره‌اش به دامان اسلام التیام نمی‌یابد.

در مسجد قبه الصخره 56 پنجره وجود دارد که از چهل پنجره‌ آن نور آفتاب به داخل می‌تابد و بالای هر یک از پنجره‌های دیگر آیه‌ای از قرآن نوشته شده است. از همین صخره مقدس است که پیامبر اسلام به آسمان معراج کرد.

مسجد‌الاقصی، اولین قبله مسلمانان و سومین حرم مطهر اسلام، در نزدیکی همین مسجد قبه‌الصخره قرار دارد. در سل 715 هجری قمری در زمان ولید‌بن‌عبدالملک ساختمان آن به پایان رسیده است. از سال 1967 که این مکان مقدس به اسارت اسراییلیان درآمده، بارها در معرض سوزاندن تخریب قرار گرفته است. در سال 1967، بیست و یکم اوت، «دنیس روهان» به این مسجد حمله کرد و آن را به آتش کشید و در اثر این واقعه قسمت جنوبی آن تخریب شد.

اسراییلیان به حاکمیت چند روزه خویش بر فلسطین و این حرم مقدس غره نشوند؛ بیت‌المقدس روزهای سختی را در پیش خواهد داشت و از پس آن به آرامشی طولانی دست خواهد یافت. تقدیر تاریخ در جنگی که میان مسلمانان با اشغال‌گران کنونی فلسطین روی خواهد داد معنا خواهد شد. بیت‌المقدس معراج پیامبر اسلام و پاره قلب ماست. چگونه می‌توانیم که آن را به دشمن واگذاریم و چشم از غیرت دینی خویش بپوشانیم؟

بیت المقدس! آماده باش، سپاه محمد خواهد آمد.

شهید سید مرتضی آوینی




موضوع مطلب :


یکشنبه 84 آبان 22 :: 1:44 صبح ::  نویسنده : Free Pen !

بسم الله الرحمن الرحیم

مرگ بر منافق و وبلاگ های خود فروخته

مجتبی سمیعی نژاد را محکوم می کنیم

امیدوارم تا بتوانم در این وبلاگ از اسلام و مسلمین و ولایق مطلقه فقیه حمایت کنم

خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما

خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار




موضوع مطلب :



فقط حیدر امیرالمومنین است
درباره وبلاگ

بنده ی از بندگان خدا
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 132305