سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوشنبه 84 آذر 7 :: 1:39 صبح ::  نویسنده : Free Pen !

شیخ معزول و اعتراض به روش چماقی در مساله هسته‌ای! 

 منتظری، مفتی رادیو اسرائیل و رادیو آمریکا، در نشستی با برخی افراطیون دوم خردادی، راجع به مسایل بسیار مبنایی مثل اکبر گنجی! و... اظهارنظر کرده است.

 

مطرود حضرت امام گفته است:‌ اگر ولایت‌مطلقه همه کاره باشد پس انتخاب مردم معنایی ندارد و منتخبین مردم یک مشت تدارکاتچی خواهند بود.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به اینکه یکی از طراحان موضوع ولایت‌ مطلقه فقیه در قانون اساسی بوده است، اظهار داشت: من اگر بر فرض هم یکی از طراحان این مساله بوده‌ام ممکن است اشتباه کرده باشم! من ولایت فقیه را قبول دارم ولی نه اینگونه. به نظر من باید یک مجتهد عادل بر امور نظارت کند که موازین اسلام رعایت شود. نه اینکه هرچه بگوید همه بپذیرند و حاکم باشد و در همه امور دخالت کند!

شیخ معزول در ادامه سخنانش با اشاره به نزدیک شدن انتخابات خبرگان اظهار داشت: ما خبرگان را هم امتحان کردیم و این خبرگان با چنین وضعی هیچ فایده‌ای ندارد. وقتی آقای مشکینی رئیس‌مجلس خبرگان میگوید که ما در برابر خدا و رهبری پاسخ‌گو هستیم، چه انتظاری می‌توان داشت.

در ادامه این نشست منتظری به مسئله هسته‌ای پرداخته و در همین راستا متذکر شد :

ما نمی‌گوییم باید از حقمان درباره این مسئله هسته‌ای بگذریم، اما سیاست می‌گوید که نباید با این مساله چماقی برخورد کنیم و باید روش مسالمت‌آمیز داشته باشیم. چون چرا باید به گونه‌ای صحبت کنیم که بد تعبیر شود و همه دنیا با ما دشمن شود.






موضوع مطلب :


دوشنبه 84 آذر 7 :: 1:35 صبح ::  نویسنده : Free Pen !

انقلاب و خطر فقر نرم افزاری :: شماره 3

حب‌الفخر یعنی همین جاه‌طلبی، شهرت‌طلبی ، شهرت پرستی و خود را از مردم بالاتر دیدن. فرمود در حکومت اسلامی حاکمان حق ندارند از بالا به مردم نگاه کنند و مردم را پایین‌تر از خودشان بدانند و ببینند. فرمود:من با حاکمان متکبر نمی‌توانم کنار بیایم و همه آنها را یا اصلاح و یا حذفشان می‌کنم. بعد رو کرد به مردم: اما شما مردم! من خدا را اطاعت می‌کنم ولی شما من را اطاعت نمی‌کنید. در حالی که معاویه خدا را اطاعت نمی‌کند اما مردمش او را اطاعت می‌کنند. هر چه به شما دستور می‌دهم همین طور در هوا یخ می‌زند و به مقصد نمی‌رسد. بعد فرمود که: پس اصلاً معلوم هست که شماها با چه نیتی با من بیعت کردید؟ دولت ارزشها و عدالت، مشروعیتش گره خورده است به اینکه مسؤولینش دنبال عدالت اجتماعی و پاسدار ارزشهای انقلابی و دینی و انسانی هستند یا نیستند.بنابراین شما باید مراقب آن ایده‌ای باشید که به صراحت یا با کنایه می‌گویند یا می‌نویسند که حاکمیت اصلا نباید و نمی‌تواند ارزشهای فردی و اجتماعی اسلام را در سطح امور عمومی و اجتماعی پاسداری کند. دولت پاسبان نیکی‌ها نیست اصلا نباید کشیک ارزشها و عدالت را بکشد. فقط دولت ژاندارم امنیت است. دولت فقط باید آزادی رقابت در عرصه اقتصاد و در عرصه سیاست و عرصه فرهنگ ایجاد بکند. امنیت برای رقابت آزاد بدون هیچ شرط و حدود اخلاقی وفکری ایجاد کند و نه در عرصه فرهنگ مسؤول دفاع از حقیقت است ونه در عرصه اخلاقیات اجتماعی مسؤول دفاع از ارزشهاست ونه در عرصه اقتصاد، سیاست و حقوق اجتماعی مسؤول اجرای عدالت است. این منطق می‌گوید: چه بسا لازم است که دولتها برای حفظ قدرت و امنیت صاحبان ثروت بر خلاف ایمان، بر خلاف انسانیت و مذهب عمل بکنند. و آدم عاقل و انسان خردمند نباید دولت مردمی را به این دلیل سرزنش کند که چرا به منظور حفظ حکومت و قدرت از راههای غلط و عجیب و غریب استفاده کردی. برای اینکه در این منطق اگر رجل سیاسی امروز به خاطر بی‌تقوایی متهم بشود، فردا به خاطر نتیجه‌اش ـ یعنی کسب قدرت ـ در افکارعمومی تبرئه می‌شود. یعنی می‌گویند افکار عمومی عمل بد را به نتایجش می‌بخشند. تو هر کاری می‌خواهی بکن و به هر ترتیبی می‌خواهی به قدرت برسی، برس. مسئله‌ای نیست افکار عمومی فراموش می‌کند! شبیه این تعابیر را از نظریه‌پردازان سیاسی غرب و پدران سکولاریسم از آقای ماکیاولی تا دیگران تا همین امروز شماها زیاد می‌بینید. اینها اساسی را گذاشتند که طبق آن ملاحظات ارزشی نباید در تصمیم‌گیری دولت مردان دخالت کند چون معتقدند که با شخصیت اخلاقی نمی‌شود دولت تشکیل داد و به خصوص نمی‌شود آنها را حفظ کرد و بنابراین اخلاق از سیاست و دیانت از حکومت جداست و حتما احتیاج است به یک مقداری حقه‌بازی و تظاهر و عوام‌فریبی،بخصوص در سیستم جمهوری که بایدآراء را به هر شکلی جمع کرد و مسأله اصلی در آراء، مسأله کمیت است نه کیفیت و بنابراین دروغهای زیبای شهریار و حاکم و دولتمرد برای حفظ شهروندان در اطراف او لازم است و فرزانه کسی است که ماهرانه دروغ بگوید. مهم این نیست که تو راست می‌گویی یا دروغ.  




موضوع مطلب :


دوشنبه 84 آذر 7 :: 1:26 صبح ::  نویسنده : Free Pen !

نظر یادتون نره

لطفا نظر بدین خیلی ممنون میشم

یا علی مدد




موضوع مطلب :



فقط حیدر امیرالمومنین است
درباره وبلاگ

بنده ی از بندگان خدا
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 132179